A Rick Astley „Never Gonna Give You Up” című 1987-es dala 38 évvel a megjelenése után most lépte át az egymilliárdos hallgatottsági határt a Spotify-on. Az 59 éves brit énekes egy nyilatkozatban reagált a mérföldkőre.
„1987-ben nem tudtam volna elképzelni, hogy a „Never Gonna Give You Up” még évtizedekkel később is divatos lesz” – írta a zenész.
„A streaming platformoknak köszönhetően egy teljesen új generáció fedezhette fel az olyan zenéket, mint az enyém. Az egymilliárd streamelés elérése olyasmi, amiről soha nem is álmodtam, és mindenkinek, aki hallgatta, köszönöm” – tette hozzá.
Rick Astley 21 éves volt, amikor a dal megjelent. A „Never Gonna Give You Up” akkoriban hatalmas sláger volt, több mint 20 országban vezette a slágerlistákat, az Egyesült Királyságban öt hétig, az Egyesült Államokban pedig két hétig maradt az első helyen. Az énekes debütáló albuma, a Whenever You Need Somebody 15 millió példányban kelt el.
A 2000-es évek közepén a dal egy népszerű internetes viccnek köszönhetően új közönséghez jutott el: akkoriban gyakori volt, hogy bloggerek a szövegeikben elhelyezett linkekkel ehhez a dalhoz irányították az olvasót, úgy, hogy közben valami teljesen másnak tüntették fel a linket. A jelenség neve „rickrolling” volt.
Kétségtelenül ennek a trendnek köszönhető, hogy a videó 2021-ben elérte az egymilliárdos nézettséget a YouTube-on.
Bár Rick Astley–nek voltak más slágerei is, a „Never Gonna Give You Up” továbbra is a legikonikusabb dala.
